БУДИМО ОДГОВОРНИ И ЧУВАЈМО СЕБЕ И ДРУГЕ!

Драги ученици,

Због трeнутнe свe сложeнијe eпидeмиолошкe ситуацијe узрокованe корона вирусом апeлујемо на апсолутно придржавањe планираних мeра и посeбних прeпорука  Завода за јавно здравље.

Након што јe потврђeно  пар  КОВИД-19 позитивних учeника  и више  изречених eпидeмиолошких мeра самоизолацијe  ученицима још једном подсећамо:

КАКО ДА СЕ ЗАШТИТИТЕ?

Често перите руке сапуном и водом или користите средство за дезинфекцију.

Избегавајте блиски контакт са особама које имају повишену температуру, кијају и/или кашљу.

Избегавајте поздрављање руковањем и љубљењем, а  са саговорницима одржавајте прописану раздаљину.

Избегавајте окупљања са већим бројем људи у затвореном простору.

Често проветравајте просторије у којима боравите………..

Правилна употреба заштитних маски:

Препоруке за очување менталног здравља – извод – Института  за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут”.

  • Како се живот током пандемије мења у већем или мањем обиму, важно је да се у ваше свакодневне активности уведу и неке нове рутине, као што су вежбање, чишћење, кување, читање или контакти са пријатељима.
  • Уколико вам је лакше, напишите план дневних или недељних активности.
  • Одржавање контакта са другим људима представља јако велики и значајан извор менталног благостања. Зато држите физичку, али не и социјалну дистанцу.
  • Успоставите најлакши пут контакта са породицом или пријатељима, путем телефона или друштвених мрежа.
  • Ово је прилика и да се сетите старих пријатеља.
  • Не потискујте негативне емоције као што су осећање узнемирености, беса, туге, потиштености, безнађа, беспомоћности и очаја. Разговарајте о њима са члановима породице или са стручним лицима која пружају психолошку помоћ.
  • Покажите саосећање за људе који су оболели од COVID-19. Не етикетирајте оболеле као „ жртве” или „болеснике”. То су само људи који ће се након опоравка вратити својим уобичајеним активностима.
  • Важно је да родитељи адолесцената знају да и деца у том узрасном добу могу бити анксиозна и забринута и да је јако битно да успоставе добру комуникацију са њима.
  • Сваки претерани страх може да изазове психосоматске симптоме сличне грипу као што су повишена температура, малаксалост, узнемиреност. Тиме подстичете појаву паничног напада. Усредсредите мисли на овде и сада без превише разматрања „шта ако…” и „шта би било…”, јер на тај начин подстичете ширење панике. Пожељно је рећи: „Данас ћу дати све од себе да ово превазиђем, а сутра ћу бити још бољи/а”.
  • Слободно време искористите за физичку активност, нпр. вежбе релаксације (радите вежбе истезања, опуштања леђних мишића, опуштања рамена и кукова).
  • Важно је да поред менталног очувате и физичко здравље, што подразумева правилну и избалансирану исхрану и унос течности.
  • Пратите само проверене информације које дају Министарство здравља и Институт за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут”.

Ваша педагошко-психолошка служба